-
M.A.(The New School)
研究者詳細
学歴 2
-
ニュースクール大学 TESOL修士号
2011年 ~ 2013年
-
メトロポリタン州立大学デンバー スピーチコミュニケーション学士号 音声言語聴覚科学、言語学
2005年 ~ 2009年
受賞 3
-
令和5年度教育開発推進経費(東北大学内の競争経費)「全学英語カリキュラム HP 用の知的教育システム作成・導入」
2023年6月
-
東北大学 教育開発推進経費
2022年6月 東北大学 英語カリキュラムに対応する多モードの学習ツール開発と実証研究
-
Yamagata University SDGs Award 2020
2021年12月 山形大学
論文 9
-
Initial Findings from an Online Fluency Tool for 1st-year University Students 査読有り
Emily MACFARLANE, Ryan SPRING, Jessica TAKEDA
東北大学 言語・文化教育センター年報 (11) 87-94 2025年4月
-
Teaching phrasal verbs and idiomatic expressions through multimodal flashcards: Confirming the importance of multimedia-based instruction. 査読有り
Spring, R, Takeda, J
STEM Journal 25(2) 40-53 2024年5月31日
DOI: 10.16875/stem.2024.25.2.40
-
東北大学における一般学術英語(EGAP)のためのマルチモーダルオンラインツールの作成と影響 査読有り
東北大学高度教養教育・学生支援機構紀要 10 129-136 2024年4月
-
L2派生語彙知識に対するマルチモーダルフラッシュカードの効果 査読有り
外国語教育メディア学会関東支部研究紀要 8 巻 1-24 2023年12月29日
DOI: 10.24781/letkj.8.0_1
-
Effects of Allowing Late and Repeatedly-Submitted Homework 査読有り
言語, 文化教育センタ, 年報, 号
(9) 17-33 2023年12月
-
Pathways to Academic English: Multi-Modal Online Tools: Initial Analysis of Advantages and Student Feedback 査読有り
東北大学 高度教養教育・学生支援機構 紀要 第9 号 43-48 2023年3月
-
My Efforts to Create a Dogme-based Classroom in Japan 査読有り
Uncharted TESOL 2019年12月
-
Allowing our Students to be Autonomous Learners: An Interactive Article. 招待有り
山形県英語教育 第60号 24-27 2015年
-
Integrating the Four Skills for Better Classes. 招待有り
山形県英語教育 第59号 24-27 2014年
書籍等出版物 2
-
Pathways to Academic English, English III PDF
Takeda, J., Spring, R.
2024年4月
-
Pathways to Academic English v4.2
東北大学高度教養教育・学生支援機構, Spring, R., Scura, V.
東北大学出版会 2024年2月
ISBN: 9784861634000
講演・口頭発表等 10
-
Career & Life Stories 招待有り
Adrian Leis, Ben Tanaka, Emily MacFarlane, Jessie Takeda, John Wiltshier, Ryan Hagglund, Storm Manson
JALT Sendai & MAJET Collaboration Event 2025年5月25日
-
Introducing AI in a 4-skills Academic English Program 招待有り
Sakurai, Shizuka, Spring, Ryan, Nakamura, Sachiko, Takeda, Jessie
2024年11月16日
-
Multimodal Online Tools at Tohoku University
JALT JACET Event Presentation 2024年9月29日
-
Multimodal online flashcards: Implementation & effects
Jessie Takeda, Ryan Spring
Tohoku English Language Teaching Expo (Sendai) 2023年12月10日
-
全学英語カリキュラム HP 用の知的教育システム作成・導入
外国語教育メディア学会(LET)第62回全国研究大会 2023年8月8日
-
Teaching Well Through Research
Jessie Takeda
JALT ELT Sendai 2022年12月11日
-
Effects of Implementing a Multi-Modal Online Tool on an English Curriculum
Jessica Takeda, Ryan Spring
The 148th LET (The Japan Association for Language Education & Technology) Kanto Branch Research Conference 2022年12月10日
-
Seeds for a High School Curriculum 招待有り
Jessie Takeda
MY Expo 2022年10月15日
-
Effects of Automated Feedback on Student Acquisition of Different Types of Vocabulary
Ryan Spring, Jessica Takeda
The Japan Association for Language Education and Technology (LET) 61st Annual National Conference 2022年8月10日
-
“Dogme Language Teaching with Young Learners”
ETJ Tohoku Expo
2019年12月16日
共同研究・競争的資金等の研究課題 2
-
全学英語カリキュラム HP 用の知的教育システム作成・導入
Ryan Spring, Jessica Takeda
2023年6月 ~ 2024年4月
-
英語カリキュラムに対応する多モードの学習ツール開発と実証研究
武田ジェシカ, スプリング・ライアン, 三浦隆行
2022年4月 ~ 2023年3月