研究者詳細

顔写真

タケダ ジエシカ リー ギデンズ
Takeda Jessica Leigh Giddens
Takeda Jessica Leigh Giddens
所属
高度教養教育・学生支援機構 言語・文化教育センター 言語・文化教育センター(英語)
職名
特任講師(教育)
学位
  • M.A.(The New School)

e-Rad 研究者番号
90903071

学歴 2

  • ニュースクール大学 TESOL修士号

    2011年 ~ 2013年

  • メトロポリタン州立大学デンバー スピーチコミュニケーション学士号 音声言語聴覚科学、言語学

    2005年 ~ 2009年

受賞 3

  1. 令和5年度教育開発推進経費(東北大学内の競争経費)「全学英語カリキュラム HP 用の知的教育システム作成・導入」

    2023年6月

  2. 東北大学 教育開発推進経費

    2022年6月 東北大学 英語カリキュラムに対応する多モードの学習ツール開発と実証研究

  3. Yamagata University SDGs Award 2020

    2021年12月 山形大学

論文 9

  1. Initial Findings from an Online Fluency Tool for 1st-year University Students 査読有り

    Emily MACFARLANE, Ryan SPRING, Jessica TAKEDA

    東北大学 言語・文化教育センター年報 (11) 87-94 2025年4月

  2. Teaching phrasal verbs and idiomatic expressions through multimodal flashcards: Confirming the importance of multimedia-based instruction. 査読有り

    Spring, R, Takeda, J

    STEM Journal 25(2) 40-53 2024年5月31日

    DOI: 10.16875/stem.2024.25.2.40  

  3. 東北大学における一般学術英語(EGAP)のためのマルチモーダルオンラインツールの作成と影響 査読有り

    東北大学高度教養教育・学生支援機構紀要 10 129-136 2024年4月

  4. L2派生語彙知識に対するマルチモーダルフラッシュカードの効果 査読有り

    外国語教育メディア学会関東支部研究紀要 8 巻 1-24 2023年12月29日

    DOI: 10.24781/letkj.8.0_1  

  5. Effects of Allowing Late and Repeatedly-Submitted Homework 査読有り

    言語, 文化教育センタ, 年報, 号

    (9) 17-33 2023年12月

  6. Pathways to Academic English: Multi-Modal Online Tools: Initial Analysis of Advantages and Student Feedback 査読有り

    東北大学 高度教養教育・学生支援機構 紀要 第9 号 43-48 2023年3月

  7. My Efforts to Create a Dogme-based Classroom in Japan 査読有り

    Uncharted TESOL 2019年12月

  8. Allowing our Students to be Autonomous Learners: An Interactive Article. 招待有り

    山形県英語教育 第60号 24-27 2015年

  9. Integrating the Four Skills for Better Classes. 招待有り

    山形県英語教育 第59号 24-27 2014年

︎全件表示 ︎最初の5件までを表示

書籍等出版物 2

  1. Pathways to Academic English, English III PDF

    Takeda, J., Spring, R.

    2024年4月

  2. Pathways to Academic English v4.2

    東北大学高度教養教育・学生支援機構, Spring, R., Scura, V.

    東北大学出版会 2024年2月

    ISBN: 9784861634000

講演・口頭発表等 10

  1. Career & Life Stories 招待有り

    Adrian Leis, Ben Tanaka, Emily MacFarlane, Jessie Takeda, John Wiltshier, Ryan Hagglund, Storm Manson

    JALT Sendai & MAJET Collaboration Event 2025年5月25日

  2. Introducing AI in a 4-skills Academic English Program 招待有り

    Sakurai, Shizuka, Spring, Ryan, Nakamura, Sachiko, Takeda, Jessie

    2024年11月16日

  3. Multimodal Online Tools at Tohoku University

    JALT JACET Event Presentation 2024年9月29日

  4. Multimodal online flashcards: Implementation & effects

    Jessie Takeda, Ryan Spring

    Tohoku English Language Teaching Expo (Sendai) 2023年12月10日

  5. 全学英語カリキュラム HP 用の知的教育システム作成・導入

    外国語教育メディア学会(LET)第62回全国研究大会 2023年8月8日

  6. Teaching Well Through Research

    Jessie Takeda

    JALT ELT Sendai 2022年12月11日

  7. Effects of Implementing a Multi-Modal Online Tool on an English Curriculum

    Jessica Takeda, Ryan Spring

    The 148th LET (The Japan Association for Language Education & Technology) Kanto Branch Research Conference 2022年12月10日

  8. Seeds for a High School Curriculum 招待有り

    Jessie Takeda

    MY Expo 2022年10月15日

  9. Effects of Automated Feedback on Student Acquisition of Different Types of Vocabulary

    Ryan Spring, Jessica Takeda

    The Japan Association for Language Education and Technology (LET) 61st Annual National Conference 2022年8月10日

  10. “Dogme Language Teaching with Young Learners”

    ETJ Tohoku Expo

    2019年12月16日

︎全件表示 ︎最初の5件までを表示

共同研究・競争的資金等の研究課題 2

  1. 全学英語カリキュラム HP 用の知的教育システム作成・導入

    Ryan Spring, Jessica Takeda

    2023年6月 ~ 2024年4月

  2. 英語カリキュラムに対応する多モードの学習ツール開発と実証研究

    武田ジェシカ, スプリング・ライアン, 三浦隆行

    2022年4月 ~ 2023年3月

社会貢献活動 5

  1. PanSIG 2025 Handbook Editor

    2025年1月 ~ 2025年5月

  2. JALT National Conference Handbook Editor Content

    2024年5月 ~ 2024年11月

  3. PanSIG 2024 Handbook Editor

    PanSIG 2024, Available at: https://pansig.org/handbook

    2023年10月 ~ 2024年5月

  4. ALT to Lifer: Viable options for living long-term in Japan

    2021年1月 ~

  5. MY SHARE: “Tips for Teaching Online”

    2020年6月 ~