Details of the Researcher

PHOTO

Wanner Peter John
Section
Graduate School of International Cultural Studies
Job title
Associate Professor
Degree
  • 博士(学術)(名古屋大学)

  • M.A.(ジョージタウン大学)

Professional Memberships 1

  • Japan Association for Language Teaching, Japan Association of College English Teachers, Japanese Society of Language Sciences, TESOL, IATEFL

Research Interests 5

  • イマージョン・プログラム

  • コード・スイッチング

  • 言語転移

  • 心理学

  • 教育、心理学、言語転移、コード・スイッチング、イマージョン・プログラム、

Research Areas 1

  • Humanities & social sciences / Educational psychology /

Papers 1

  1. Differential processing of implicature in individuals with left and right brain damage Invited Peer-reviewed

    T Hatta, J Hasegawa, PJ Wanner

    JOURNAL OF CLINICAL AND EXPERIMENTAL NEUROPSYCHOLOGY 26 (5) 667-676 2004/08

    DOI: 10.1080/13803390490504290  

    ISSN: 1380-3395

Misc. 1

  1. Book Review of Tutorials in Bilingualism: Psycholinguistic Perspectives.

    Peter John Wanner

    Journal of Multilingualism and Multiculturalism 7 55-56 2001/11

Presentations 1

  1. JALT’s role in English Language Education in Japan International-presentation

    The 15th English Australia Education Conference 2002/10

    More details Close

    全国語学教育学会が日本の英語教育にいかに貢献しているかを発表した。

Social Activities 1

  1. 白浜幼稚園、立町小学校、伏見小学校、北九州公民館

    1989/04/01 - Present

    More details Close

    幼稚園、小学校では幼児・児童に、そして公民館では大人を対象に英会話の指導に携わりました。