-
Ph.D.(ミシガン州立大学)
-
M.A.(ミシガン州立大学)
所属学協会 2
-
外国語教育メディア学会
-
大学英語教育学会
研究分野 1
-
人文・社会 / 外国語教育 / TESOL、第二言語習得、バイリンガリズム
論文 16
-
The Impact of ASR-based Interactive Video Activities on Speaking Skills: Japanese EFL Learners’ Perceptions 査読有り
Nakamura, S, Spring, R, Sakurai, S
TESL-EJ 27 (4) 2024年2月
-
Improvements and Continual Development to the EGAP-based English Curriculum at Tohoku University 査読有り
SPRING, Ryan, 岡田毅, 桜井静
高度教養教育・学生支援機構紀要 (9) 125-130 2023年4月
-
The Impact of a Curriculum-based Formative Assessment on EGAP 査読有り
Ryan Spring, Shizuka Sakurai
JACET Selected Papers (9) 65-84 2023年3月
-
Analysis of Difficulty in Listening to Lectures―What Makes Lectures More or Less Difficult for Japanese EFL Students? 査読有り
Shizuka Sakurai, Ryan Spring
東北大学高度教養教育・学生支援機構言語・文化教育センター年報 (8) 26-30 2022年12月20日
-
Implementing active learning in the EFL classroom: A survey of students' perspectives
Shizuka Sakurai
英語学論説資料 (福岡大学人文論叢 51-2論文の再出版) (54) 405-415 2022年6月
-
The Tohoku Method: A New Academic English Curriculum at Tohoku University and its Preliminary Evaluation
Shizuka Sakurai, Ryan Spring, Shuichi Takebayashi
The JACET 60th International Convention Proceedings 53-54 2021年8月
-
Implementing active learning in the EFL classroom: A survey of students’ perspectives
Shizuka Sakurai
Fukuoka University Review of Literature & Humanities 51 (2) 475-495 2019年9月20日
-
EFL学習者の読みと要約作成能力を高める技能統合型授業の実践 査読有り
桜井 静
『JACET九州・沖縄支部紀要 』 23 43-60 2018年11月30日
-
Promoting skills and strategies of lecture listening and note-taking
Shizuka Sakurai
Fukuoka University Review of Literature & Humanities 49 (4) 1019-1046 2018年3月15日
-
Extensive listening practice using online materials for EFL learners 査読有り
Shizuka Sakurai
『文藝と思想』福岡女子大学国際文理学部紀要 (『英語学論説資料』2018年 p. 456-464 に採録) 80 (80) 17-32 2016年2月
出版者・発行元:福岡女子大学国際文理学部ISSN:0521-7873
-
What do students find difficult in listening? : Analysis of students’ performance on dictation with English monologue and dialogue texts
Shizuka Sakurai
The JACET 51 International Convention Papers 248-253 2012年
-
日英バイリンガル児童育成の理想と現実―日本人家族と国際家族の場合
桜井 静
International Education Society of Japan, Proceedings of the 33rd Annual Conference 74-75 2012年
-
Patterns of language usage toward the bilingual acquisition of Japanese and English: Comparison of mixed and single heritage families in New Zealand
Shizuka Sakurai
The 13th Annual International Conference Proceedings of the Japanese Society for Language Sciences 77-80 2011年7月
-
Japanese-English bilingual development in New Zealand: Parental attitude and children’s literacy and communication skills 査読有り
Shizuka Sakurai
New Zealand Studies in Applied Linguistics 17 49-69 2011年
-
Challenges for communicative language teaching to large classes: The paradox of controlled autonomy
桜井 静
JACET 2010 Conference Proceedings 198-199 2010年
-
Hedges in Japanese conversation: The influence of age, sex and style 査読有り
桜井 静
Language Variation and Change 14 239-269 2002年
書籍等出版物 3
-
Pathways to Academic English 4th Edition
Spring, R et al (Eds)
2023年3月
ISBN: 9784861633881
-
Pathways to Academic English 3rd Edition
Spring, R. et al (Eds)
2022年3月
ISBN: 9784861633751
-
Studies in Language Sciences (2)
桜井 静
Kurosio Publishers 2002年
講演・口頭発表等 27
-
ChatGPTを活用したアカデミック・ライティング―学習者の気づきを促す指導
中村佐知子, 桜井静
ATEM東日本支部 第2回東北特別研究会 2023年9月23日
-
Quality over Quantity: Unlocking Key Factors in Improvement at Note-taking While Listening to Academic Lectures at a Japanese University
Shizuka Sakurai, Ryan Spring
The JACET 62nd International Convention 2023年8月29日
-
英語アカデミックライティング指導ー「長さ」「語彙」「統語的複雑さ」に注目して
中村佐知子, 桜井静
外国語教育メディア学会(LET)第62回全国研究大会 2023年8月8日
-
英語フリーライティング課題の分析: 複雑さと長さに関する一考察
桜井静, 中村佐知子
JACET東北支部11月例会 2022年11月19日
-
The Impact of a Curriculum-based Formative Assessment on EGAP
Shizuka Sakurai, Ryan Spring
The 61st JACET International Convention 2022年8月24日
-
遠隔による英語アカデミックプレゼンテーション 実践例:発信型スキル向上への取り組みと課題
桜井 静
JACET東北支部大会 2022年6月25日
-
Use of Interactive Videos in University EFL Learning
Ryan Spring, Shizuka Sakurai, Sachiko Nakamura
12th ATEM Higashinihon Chapter Online Conference 2022年3月13日
-
The Tohoku Method: A New Academic English Curriculum at Tohoku University and its Preliminary Evaluation
Shizuka Sakurai, Ryan Spring, Shuichi Takebayashi
The JACET 60th Commemorative International Convention 2021年8月28日
-
オンライン授業における英語発音練習の実践報告
桜井 静
大学英語教育学会 第3回ジョイントセミナー(2020) – 第47回サマーセミナー&第8回英語教育セミナー 2021年3月8日
-
英語再履修クラス受講者の学習意欲を促す取り組み:オーセンティックな教材のオンライン活用
桜井 静
第196回東アジア英語教育研究会 (JACET Kyushu-Okinawa Chapter) 2019年4月20日
-
Encouraging student engagement and the use of four skills through collaborative work in role play
桜井 静
大学英語教育学会九州・沖縄支部 2018年度特別研究会 2018年10月13日
-
Active learning in the flipped classroom for EFL learners: Studying online, presenting, and discussing 国際会議
桜井 静
JACET 57th International Convention 2018年8月29日
-
Integrating reading and writing: Summary writing practice in the EFL classroom 国際会議
桜井 静
JACET 56th International Convention 2017年8月31日
-
TED talks as listening resources for intermediate EFL learners
桜井 静
大学英語教育学会 九州・沖縄支部 第 28 回 支部研究大会 2016年7月2日
-
Lecture note-taking in L2: Effects of strategy instruction and practice 国際会議
桜井 静
The JACET 54 International Convention 2015年8月
-
Preparing Japanese EFL learners for courses in English: Understanding lectures and note-taking 国際会議
桜井 静
The 17th Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences 2015年6月
-
The effectiveness of online authentic material 国際会議
桜井 静
The JACET 53 International Convention 2014年8月
-
The shorter, the easier in L2 listening? Influences of word and phrase length in dictation 国際会議
桜井 静
The JACET 52 International Convention 2013年8月
-
Japanese-English bilingual children and their perceptions on bilingualism: How do the children differ from their parents? 国際会議
桜井 静
The 15th Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences 2013年6月
-
What do students find difficult in listening?: Analysis of students’ performance on dictation with English monologue and dialogue texts 国際会議
桜井 静
The JACET 51 International Convention 2012年8月
-
日英バイリンガル児童育成の理想と現実―日本人家族と国際家族の場合
桜井 静
異文化間教育学会第33回大会 2012年6月
-
Influences of context and family structure on English-Japanese bilingualism
桜井 静
Fukuoka JALT Conference 2011年10月
-
Dictation: An interactive approach for modern English language classrooms
桜井 静
第111回東アジア英語教育研究会 (JACET Kyushu-Okinawa Chapter) 2011年7月
-
Patterns of language usage toward the bilingual acquisition of Japanese and English: Comparison of mixed and single heritage families in New Zealand 国際会議
桜井 静
The 13th Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences 2011年6月
-
Challenges for communicative language teaching to large classes: The paradox of controlled autonomy
桜井 静
JACET 2010 Conference 2010年8月
-
語学テキスト(英語)に求められるもの:学習者の声をもとに
桜井 静
大学英語教育学会;九州沖縄支部;回 支部研究大会 2010年7月
-
Raising children bilingually: A study of children learning English and Japanese in New Zealand 国際会議
桜井 静
The Applied Linguistics Associations of NZ and Australia, 1st Combined Conference 2009年12月
共同研究・競争的資金等の研究課題 2
-
英語講義聴解からノートテイキング・要約作成へ:難しさと効果的な指導方法の研究
研究機関:Tohoku University
2023年4月 ~ 2027年3月
-
多言語・多文化環境に育つ子ども達の日英言語獲得と言語環境に関する考察 競争的資金
桜井 静
研究種目:科学研究費補助金(奨励研究)
研究機関:Kurume University
その他 2
-
JACET 東北支部通信第49号
-
JACET 東北支部通信第49号