-
博士(国際文化)(東北大学)
-
M.A.(サリー大学)
委員歴 6
-
CLIL教員研修研究所理事
2021年11月 ~ 継続中
-
日本CLIL教育学会 副会長
2021年4月 ~ 継続中
-
ATEM 東日本支部 (東日本企画委員) バリーかヴァナ
2019年4月 ~ 継続中
-
J-CLILジャーナル編集委員会委員
2017年4月 ~ 継続中
-
日本CLIL教育学会 J-CLIL 東北支部長
2017年 ~ 継続中
-
東北大学 J-CLIL Tohoku Chapter conference organizing committee
~ 継続中
所属学協会 7
-
映像メディア英語教育学会
~ 継続中
-
日本CLIL教育学会
~ 継続中
-
母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会
~ 継続中
-
Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
~ 継続中
-
JALT Pragmatics SIG
~ 継続中
-
The International Association for Intercultural Communication Studies
~ 継続中
-
言語科学会
~ 継続中
研究キーワード 6
-
社会言語学
-
語学教育におけるAIの役割と活用
-
CLIL
-
Intercultural communication
-
英語・日本語社会言語学
-
コンピューターを介した コミュニケーション
研究分野 2
-
人文・社会 / 言語学 / CLIL / バイリンガリズム / 社会言語学
-
人文・社会 / 教育学 / TEFL TESOL
受賞 2
-
平成28年度東北大学全学教育貢献賞
2017年11月 東北大学
-
学長賞受賞
2013年11月 青森保健大学 研究部門
論文 80
-
Tune in, Turn off, Burn out: How do we Teach Phrasal Verbs? 査読有り
バリーカヴァナ
高度教養教育・学生支援機構紀要 (10) 105-113 2024年3月17日
-
Tohoku University’s 6-year Association with J-CLIL
バリーカヴァナ
言語・文化教育センター年報第9号 (9) 1-6 2024年3月11日
-
What can ELT textbook evaluation tell us about the effectiveness of a University English curriculum? 査読有り
バリー・カヴァナ
English Across Disciplines: Proceedings of the Applied Linguistics and Language Teaching Conference 2022. 90-103 2024年2月2日
-
“Turned on” : A Quasi-Experimental Design with Phrasal Verbs; Does the Type of Learning Intervention Matter? 査読有り
Brian Birdsall, Barry Kavanagh
AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference 165-179 2023年12月26日
-
Assessing AI-based summarizing and paraphrasing tools for a CLIL intercultural communication academic writing class 査読有り
バリーカヴァナ
Intercultural Communication Studies 33 (1) 2023年3月31日
-
Soft CLIL: The Predominant Approach for Language Specialists at Japanese Universities 招待有り 査読有り
バリーカヴァナ, 小島さつき
Asian Journal of Content and Language Integrated Learning (1) 2023年3月30日
-
Enhancing Specialized English Language Education through CLIL 査読有り
バリーカヴァナ
東北大学 高度教養教育・学生支援機構 紀要第 (9) 27-35 2023年3月6日
-
Neural machine translation in an EGAP course: Does it make a difference? 査読有り
バリーカヴァナ
Data Science in Collaboration 6 68-77 2023年3月5日
-
TEACHER SUPPORT AND LESSON MATERIAL CREATION IN THE CONSTRUCTION OF A NEW ACADEMIC WRITING COURSE 査読有り
バリーカヴァナ
20th AsiaTEFL Conference Proceedings 14-22 2023年3月
-
Listening: The Cinderella of the Four Skills in English Language Education
バリーカヴァナ
Center for Culture and Language Education (8) 40-48 2023年1月
-
Online CLIL during the COVID 19 pandemic: Can it be a replacement for the face-to-face classroom? 査読有り
バリーカヴァナ
The Journal of Japan CLIL Pedagogy Association (JJCLIL) edited by Sasajima, S, Tsuchiya, K and Barry Kavanagh 4 2022年3月
-
Student Perceptions of the 2021 Pathways to Academic English Textbook and the Core Skills: An Exploratory Pilot Study
Barry Kavanagh
言語・文化教育センター年報 2022年3月
-
There is Nothing so Practical as a Good Theory: Examining the Theory and Practice of the New English Curriculum 査読有り
バリーカヴァナ
Bulletin of the Institute for Excellence in Higher Education, Tohoku University 8 177-185 2022年3月
-
The New Normal: How the COVID-19 Pandemic Accelerated the Adoption of a New English Curriculum 招待有り 査読有り
Vincent Scura, Barry Kavanagh, Richard Meres, Ryan Spring
Bulletin of the Institute for Excellence in Higher Education, Tohoku University (8) 61-68 2022年3月
-
Creating a pathway to academic English: the execution of a New English Curriculum at Tohoku University within an Online Learning Environment 査読有り
バリーカヴァナ
In Y. Ono & M. Shimada (Eds.) Data Science in Collaboration, Volume 5 (pp. 106–112). Tsukuba: inext Co., Ltd. 5 106-112 2022年3月
-
An Introduction of Lesson Strategies and Resources for the English C Classes
Barry Kavanagh, Richard Meres
言語・文化教育センター年報 2022年
-
CLIL で繋ぐ異文化理解 査読有り
バリーカヴァナ
2021年7月
-
A study on how cultural and gender parameters affect emoticon distribution, usage and frequency in American and Japanese online discourse 査読有り
Barry Kavanagh
Approaches to Internet Pragmatics: Theory and practice Edited by Chaoqun Xie, Francisco Yus and Hartmut Haberland 287-320 2021年4月
-
Understanding culture, the media and language usage through a CLIL media literacy course for EFL students 査読有り
Barry Kavanagh
[The Journal of Japan CLIL Pedagogy Association (JJCLIL) edited by Sasajima, S, Tsuchiya, K and Barry Kavanagh 50-68 2021年3月
-
Taking the First Step in Helping Students Become Global Citizens: A Case Study of a Multimedia CLIL SDG Course 査読有り
Barry Kavanagh
ATEM( 映像メディア英語教育研究) ジャーナル 155-168 2021年3月
-
What do we mean by the combined teaching of both content and language and what should we consider when implementing a CLIL curriculum within a Japanese university? 査読有り
Barry Kavanagh
東北大学 高度教養教育・学生支援機構 紀要第 7 号 7 225-237 2021年3月
-
A Discussion of Japanese University Student and Teacher Perceptions of the Online Learning Environment and Class Delivery Within the COVID 19 Pandemic
Barry Kavanagh
言語・文化教育センター年報 2021年3月
-
How can CLIL play a role in helping bicultural heritage language learners integrate their two languages and cultures? 査読有り
Barry Kavanagh
In Y. Ono & M. Shimada (Eds.) Data Science in Collaboration,4, 4 43-49 2021年2月
-
社会的知覚が国際児のエスニックアイデンティティー及び継承語のイメージに及ぼす影響」
Barry Kavanagh
母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会 2020年8月
-
A cross-cultural comparison of the martial arts films of Hollywood and Japan through a CLIL pedagogical approach 査読有り
Barry Kavanagh
ATEM;映像メディア英語教育研究;ジャーナル 24 125-138 2020年3月
-
The Potential of CLIL for Heritage Language Learners in the UK: A Case Study of a Japanese Language Supplementary School for Bicultural Bilingual Children 査読有り
The Journal of, Japan CLIL Pedagogy, Association (JJCLIL, edited by, Sasajima, S, Tsuchiya, K, Barry Kavanagh
2 127-146 2020年3月
-
An Exploration of the Syllabus Design Landscape: From the Perspective of a Language Teacher 査読有り
Barry Kavanagh
東北大学高度教養教育;学生支援機構紀要 6 89-103 2020年3月
-
Language Testing and Assessment for Language Teachers: An overview of the main considerations 査読有り
言語, 文化教育センタ, 年報
Barry Kavanagh 5 10-16 2020年3月
-
The integration of two cultures and languages amongst bilingual bicultural children in the UK
Barry Kavanagh
JSLS Proceedings 60-64 2019年6月
-
The Sharing of Practical Ideas for the Implementation of Integrated Education called CLIL: A report on the ‘The First J-CLIL Tohoku Chapter Conference’ 査読有り
カヴァナ・バリー
.[東北大学高度教養教育・学生支援機構紀要』第5号 (5) 2019年3月
-
American and British English: Giving students an awareness of the differences 査読有り
カヴァナ・バリー
[東北大学 言語・文化教育センター年俸,4 4 21-27 2019年3月
-
The Teaching of Intercultural Communication and Academic Writing through a CLIL Based Approach: A Case Study of a Tohoku University Course. 査読有り
カヴァナ・バリー
In S. Sasajima, B.Kavanagh, & M. Shimada (Eds.) J-CLIL Journal Vol.1. 2019年3月
-
A Cultural Exploration of the Use of Kaomoji, Emoji and Kigou in Japanese Blog Post Narratives. In Elena Giannoulis (Ed), Emoticons, Emoji and Kaomoji: The Transformation of Communication in the Digital Age. Routledge. 招待有り 査読有り
カヴァナ・バリー
2019年3月
-
The Role Heritage Language Input and the Language Environment has on the Development of Bilingualism in Bicultural Children: Case studies of families residing in Tohoku and Tokyo. 査読有り
カヴァナ・バリー
母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会プロシーディング 2018年8月
-
An examination into how CLIL can contribute to a young child’s heritage language and cultural identity: A case study of a Japanese language school for Anglo-Japanese children in the UK. 査読有り
カヴァナ・バリー
The 23rd Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics proceedings Journal. 2018年8月
-
An Introduction to the Theory and Application of CLIL in Japan 査読有り
カヴァナ・バリー
『東北大学高度教養教育・学生支援機構紀要』第4号 4 277-285 2018年6月
-
CLIL: New and Innovative Ideas for the Classroom 査読有り
カヴァナ・バリー
東北大学言語・文化教育センター年俸 3 15-17 2018年3月
-
A Comparison of Cognitive Colour Processing in Bicultural Bilingual Elementary School Children Residing in the UK and Japan. 査読有り
カヴァナ・バリー
国際文化研究 24 63-73 2018年3月
-
内容言語統一型学習を通じた国際的コラボレーション 〜東北大学で行う留学生・日本人学生の空手と日本文化合同授業について〜 査読有り
カヴァナ・バリー
第67回東北・北海道地区大学等高等・共通教育研究会研究収録 54-58 2018年3月
-
教養教育における効果的な教授法 査読有り
カヴァナ・バリー
しょこう 大学全学教育広報 45 12-14 2018年3月
-
Polite intention through emoticon usage in a cross-cultural examination of Japanese and American online discourse 招待有り 査読有り
カヴァナ・バリー
In Y. Ono & M. Shimada (Eds.) Data Science in Collaboration 1 89-98 2017年12月
-
Is the OPOL Approach an Effective Method in Raising a Bilingual Child in Japan? 査読有り
カヴァナ・バリー
The 35th Conference of the English Linguistic Society of Japan 149-153 2017年11月
-
日本人の母親は子どもをどのようにバイリンガルに育てるか ―イギリス在住の国際児についての考察― 査読有り
カヴァナ・バリー
Proceedings of the 10th International conference on practical linguistics of Japanese 34-36 2017年7月
-
学術的英語論文記述講座について 査読有り
カヴァナ・バリー
東北大学高度教養教育・学生支援機構紀要 3 (3) 273-276 2017年6月
出版者・発行元:東北大学高度教養教育・学生支援機構ISSN:2189-5945
-
The balanced bilingual child: Is it akin to the quest for the holy grail? 査読有り
カヴァナ・バリー
東北大学言語・文化教育センター年報 (2) 25-27 2017年3月
-
Does having an older sibling support or hinder the development of bilingualism in younger siblings? : A case study of British and Japanese families 査読有り
カヴァナ・バリー
国際文化研究 23 (23) 211-226 2017年3月
-
The use of the Japanese epistemic markers ne, kamo and kana with emoticons in an online female Japanese blogging community 査読有り
Barry Kavanagh
First Monday 22 (12) 2017年
出版者・発行元:First MondayISSN:1396-0466
-
日本及び英国在住日系国際児のエスニックアイデンティティについて大会プロシーディング 査読有り
カヴァナ・バリー
JSLS 18 214-216 2016年6月
-
Native speakerism and English language education in Japan 査読有り
カヴァナ・バリー
高度教養教育・学生支援機構紀要(第2号) 2 (2) 201-209 2016年6月
出版者・発行元:東北大学高度教養教育・学生支援機構ISSN:2189-5945
-
Building for a better TOEFL future 招待有り
カヴァナ・バリー
東北大学平成27年度TOEFL ITPテスト実施報告書 2016年5月
-
Emoticons as a medium for channeling politeness within American and Japanese online blogging communities 査読有り
Barry Kavanagh
LANGUAGE & COMMUNICATION 48 53-65 2016年5月
出版者・発行元:PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTDDOI: 10.1016/j.langcom.2016.03.003
ISSN:0271-5309
-
An examination of CMC theory and online relational communication through extra-linguistic signs. 査読有り
カヴァナ・バリー
Journal of International Cultural Studies. 22 183-201 2016年3月
-
Bilingualism among mixed race children in Japan 査読有り
カヴァナ・バリー
The 20th PAAL Conference proceedings 2015年12月
-
英国在住日系国際児のバイリンガル育成に関する要因 査読有り
カヴァナ・バリー
第26回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会プロシーディング 2015年12月
-
ハーフの子供のバイリンガル育成に影響する要因 収録 査読有り
カヴァナ・バリー
青森県保健医療福祉研究発表会 2014年12月
-
Nutritional intakes of obese elementary school children residing in the Shimokita Peninsula of Aomori, Japan 査読有り
Takako Kumagai, Yumiko Nakamura, Emi Naijo, Akiko Sugimoto, Barry Kavanagh, Haruyuki Ito
International Journal of Public Health Science Vol 3 (No 3) 194-205 2014年9月
-
The juxtaposition of the sentence final particle ne with emoticons in online Japanese discourse
カヴァナ・バリー
Procedings of the The 19th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 2014年9月
-
日本人のオンライン・コミュニケーション ~創造的オンライン表記と非言語の使用を中心に~ 収録
カヴァナ・バリー
青森県保健医療福祉研究発表会・日本ヒューマンケア科学学会第6回学術集会合同集会 2013年12月
-
The Raising of bilingual haafu children in contemporary Japan 査読有り
カヴァナ・バリー
electronic journal of contemporary japanese studies 2013年12月
-
GENDER AND ONLINE INTERACTION THROUGH SYMBOLS AND LANGUAGE PLAY. International conference on English linguistics proceedings 査読有り
カヴァナ・バリー
International conference on English linguistics Korea University proceedings 99-105 2013年7月
-
Politeness stategies and pragmatic intention through the use of emoticons 査読有り
カヴァナ・バリー
The 15th Annual international conference of the Japanese society for language sciences handbook 87-91 2013年6月
-
Concentrated Bovine-Milk Whey Active Protein (CBP) Supplement-Combined Dynamic Flamingo Therapy (DFT) Activates Bone Metabolism and Bone-Related Factors 査読有り
Lee S, Hashimoto J, Suzuki T, Satoh A, Kavanagh B
Journal of Diabetes & Metabolism 2013年4月
-
日本語及びアメリカ英語オンライン・ポライトネス・ストラテジー -エモティコンの機能と用法を中心に- 収録
カヴァナ・バリー
青森県保健医療福祉研究発表会 2013年2月
-
英語、日本語におけるオンライン・コミュニケーションの対照分析 ~UMCを中心に~ 査読有り
カヴァナ・バリー
青森県立保健大学雑誌 13 (1) 13-23 2012年12月
出版者・発行元:青森県立保健大学研究推進・知的財産センター研究開発科雑誌編集専門部会ISSN:1349-3272
-
The use of unconventional means of communication in Japanese and American blog comments. 査読有り
Barry Kavanagh
Typological Studies on Languages in Thailand and Japan 173--195 2012年8月
-
THE THEORY AND PRACTICE OF COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING IN JAPAN 査読有り
カヴァナ・バリー
Academic Research International 2 (2) 730-738 2012年
ISSN:2223-9944
-
Gendered Japanese: A Synchronic Look at Contemporary ‘Joseego’ 査読有り
Barry Kavanagh
Linguistic Diversity and Cultural Identity: A Global Perspective. Nova. 2011年
-
The ideal English teacher and the commodity of the native speaker. 査読有り
カヴァナ・バリー
English connection Journal 15 (1) 1-9 2011年
-
普通体と丁寧体の使用法についての考察 査読有り
Kavanagh Barry
青森県立保健大学雑誌 11 (0) 87-92 2010年12月
出版者・発行元:青森県立保健大学研究推進・知的財産センター研究開発科雑誌編集専門部会ISSN:1349-3272
-
The use of paralinguistic cues in high and low context cultural communication. An examination of the language of Japanese and English weblogs.
カヴァナ・バリー
The Asian Conference on Arts & Humanities 'East Meets West' Official conference proceedings 1199-1211 2010年
-
A cross cultural analysis of Japanese and English non-verbal online communication: The use of emoticons in weblogs 査読有り
カヴァナ・バリー
Intercultural communication studies journal. XIX (3) 65-81 2010年
-
社会言語学--その仕組み、展望と社会の中での言葉遣いについて 査読有り
Kavanagh Barry
青森県立保健大学雑誌 10 (2) 225-230 2009年12月
出版者・発行元:青森県立保健大学研究推進・知的財産センター研究開発科雑誌編集専門部会ISSN:1349-3272
-
Japanese women’s language: Ideological constructs and changing gender roles
カヴァナ・バリー
Proceedings of 18th International Congress of Linguists (CIL 18), Linguistic Society of Korea. 2575-2594 2009年
-
The Mystique of the native speaker: A study of the Japanese Eikaiwa and ELT profession
カヴァナ・バリー
proceedings of the 16th Annual Korea TESOL International conference: Responding to a changing world 141-143 2008年
-
The ’de-feminization’ of Japanese women’s language. A study of ‘generational female talk’ 査読有り
カヴァナ・バリー
The Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education 1 (1) 108-123 2008年
-
Japanese Women’s Language in Transition: An examination of Female Discourse and Linguistic choices 査読有り
カヴァナ・バリー
Temple University Japan Proceedings of the 2008 Colloquium on Language Learning 59-64 2008年
-
Japanese women’s language: Ideological constructs and changing gender roles
カヴァナ・バリー
Proceedings of 18th International Congress of Linguists (CIL 18), Linguistic Society of Korea 2575-2594 2008年
-
The phonemes of Japanese and English : A contrastive analysis study 査読有り
Kavanagh Barry
青森県立保健大学雑誌 8 (2) 283-292 2007年12月
出版者・発行元:Aomori University of Health and WelfareISSN:1349-3272
-
Female ‘generational talk’ in contemporary Japan: A study from Aomori and Akita
カヴァナ・バリー
The Japanese Society for Language Sciences conference handbook 71-75 2007年
-
The Input Hypothesis (Krashen, 1982, 1985) An Evaluation of its Contributions to our Understanding of Second language Acquisition Phenomena 査読有り
Kavanagh Barry
青森県立保健大学雑誌 7 (2) 241-248 2006年12月
出版者・発行元:Aomori University of Health and WelfareISSN:1349-3272
書籍等出版物 12
-
Manga and anime Demon Slayer to foster intercultural awareness and critical thinking: A film and media literacy university course in Japan in Rethinking Multimodal Literacy in Theory and Practice (Eds Dominguez et al.)
バリーカヴァナ
Peter Lang 2023年12月
ISBN: 9783631853917
-
A CLIL Course on Karate and Japanese Culture: Developing Intercultural Awareness and Language Learning in Re-Envisioning EFL Education in Asia (Eds Theron. et.al)
バリーカヴァナ
International Teacher Development Institute 2023年5月
-
Pathways to Academic English 4th edition
2023年3月
-
Pathways to academic English 3rd edition
Barry Kavanagh
2022年3月
-
A study on how cultural and gender parameters affect emoticon distribution, usage and frequency in American and Japanese online discourse Approaches to Internet Pragmatics: Theory and practice Edited by Chaoqun Xie, Francisco Yus and Hartmut Haberland
Barry Kavanagh
2021年3月
-
Pathways to Academic English 2021
2021年3月
-
CLIL SDGs
Barry Kavanagh
2021年3月
-
Pathways to Academic English 2020
2020年3月
-
A Cultural Exploration of the Use of Kaomoji, Emoji and Kigou in Japanese Blog Post Narratives. In Elena Giannoulis (Ed), Emoticons, Emoji and Kaomoji: The Transformation of Communication in the Digital Age. Routledge.
2019年3月
-
Polite intention through emoticon usage in a cross-cultural examination of Japanese and American online discourse
カヴァナ・バリー
Tsukuba: Tsukuba Univ. Sogo-Jimu Center. 2017年12月
-
The use of unconventional means of communication in Japanese and American blog comments. In M. Tadao, N. Ono, K. Thepkanjana, S. Uehara (Eds) Typological Studies on Languages in Thailand and Japan 173-195
カヴァナ・バリー
ひつじ書房 2012年8月
ISBN: 9784894766075
-
Gendered Japanese: A Synchronic Look at Contemporary ‘Joseego’In Linguistic Diversity and Cultural Identity: A Global Perspective. Nova. New York.
カヴァナ・バリー
Nova publisher New York 2011年
講演・口頭発表等 117
-
Student Perspectives on ChatGPT: Implications for Writing Pedagogy and Feedback Practices
バリーカヴァナ
言語学とデータサイエンス 2024年3月14日
-
CLIL Biophysics: Creating a Course for Undergraduate and Post-Graduate Students 招待有り
回J-CLIL例会
J-CLIL 例会 2024年2月17日
-
Looking for a Eureka Moment in Specialist English Language Education: From Needs Analysis to Collaboration
バリーカヴァナ
The 6th Białystok-Kyiv Conference on Theoretical and Applied Linguistics, Poland 2023年12月8日
-
Assessing the Effectiveness of AI Tools in Enhancing Student Writing
Barry Kavanagh, Jerry Miller
INTERNATIONAL TESOL CONFERENCE UKI 70, Indonesia 2023年11月16日
-
Multimodal Material Creation for Specialist English Language Education
バリーカヴァナ
The 28th ATEM National Convention 2023年11月5日
-
Using ChatGPT as an assistant in assessing student academic writing: Strengths, weaknesses and opportunities
バリーカヴァナ
The 3rd International Symposium on Educational Research (ERL2023), Prince Sultan University, Saudi Arabia. 2023年10月21日
-
Taking Notes While Simultaneously Listening to Academic Content: Examining the Role of Translanguaging and Student Choices
バリーカヴァナ
The Applied Linguistics Association of Korea (ALAK) International Conference, Jeju, Korea 2023年10月14日
-
Evaluating a CLIL SDG Class: Preliminary findings and future direction
バリーかヴァナ 小島さつき
第 6 回 日本 CLIL 教育学会 大会 2023年10月7日
-
Unlocking the Power of ChatGPT: Navigating the Promises and Perils for Teachers in Second Language Writing assessment
バリーカヴァナ
ATEM東日本支部 第2回東北特別研究会 2023年9月23日
-
社会的責任の4つの基礎を学ぶ 技術者向けCLIL教材の開発と実践
青柳 成俊, 樫村 真由, 藤井 数馬, Barry Kavanagh
JSEE第71回広島大学 2023年9月6日
-
“Turned on”: Unpacking What Makes Some Phrasal Verbs Difficult and Others Easy to Comprehend
Brian Birdesll, Barry Kavanagh
21st Asia TEFL International Conference 2023年8月20日
-
Evaluating Student Performance in an EFL course. Can AI Technology be a replacement for the Human Rater?
バリーカヴァナ
Technology-Enhanced Language Learning International Conference, University of Texas 2023年7月14日
-
Research and Practice: Anime and CLIL 招待有り
バリーカヴァナ
CLIL 指導力養成ワークショップ 2023年7月9日
-
CLIL の基本と CLIL 教材作成実習 招待有り
茂笹島, バリーカヴァナ
CLIL 指導力養成ワークショップ 2023年7月9日
-
CTEP, Translanguaging and CLIL Materials Development 招待有り
Shigeru Sasajima, Barry Kavanagh, Satsuki Kojima
第 6 回 J-CLIL 東北支部大会 2023年7月8日
-
Diving into Specialist English Language Education: Testing the CLIL Waters at Tohoku University
バリーカヴァナ
第 6 回 J-CLIL 東北支部大会 2023年7月8日
-
Embracing Technology in the EFL Classroom: Creating Materials and Executing Lessons Through AI Technology
バリーかヴァナ
Digital Technology: Challenges and Opportunities for Autonomous Language Learning International scientific conference, Mykolas Romeris University, Lithuania 2023年5月25日
-
CLIL pedagogies, including CLIL classroom language use, activities, & translanguaging 招待有り
Shigeru Sasajima, Barry Kavanagh, Satsuki Kojima
CTEP Workshop in Tohoku 2023年3月11日
-
The Potential of Translanguaging 招待有り
バリーカヴァナ
CLIL Teacher Education Program. Tohoku University. 2023年3月11日
-
The potential of satire to introduce global issues and enhance critical thinking skills
第13回 ATEM東日本支部大会 2022年12月17日
-
Tohoku University English curriculum reform and the potential road to CLIL 招待有り
バリーかヴァナ
山口大学 2022年12月15日
-
Can AI Software be Used to Cultivate EGAP Skills?
バリーカヴァナ
International TESOL Conference 2022 (English Scholars Beyond Borders) 2022年12月9日
-
The Short Film as a Tool for Teaching English for General Academic Purposes (EGAP)
バリーカヴァナ
第 2 7 回 映 像 メ デ ィ ア 英 語 教 育 学 会 全 国 大 会 The 27th ATEM National Convention 2022年11月6日
-
Teaching Phrasal Verbs: Analyzing the Effect of Three Different Approaches
Barry Kavanagh, Brian Birdsell
INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED LINGUISTICS AND LANGUAGE EDUCATION ICALLE 2022, University of Economics Ho Chi Minh city 2022年10月21日
-
Cultivating university students’ pragmatic competence through an integrated academic speaking and listening course
バリーカヴァナ
日本 CLIL 教育学会第 5 回大会 2022年10月15日
-
Psychological effects on English language students during and after the COVID 19 soft lockdown in Japan
バリーカヴァナ
ERL2022 International Symposium in Educational Research. The Global Transformation of Education and Learning Trends: Re-Evaluating Education in the Endemic World. Sultan University (Online) 2022年10月8日
-
Making the journey from EGAP to CLIL within the new Tohoku University English Curriculum 招待有り
バリーカヴァナ
Tsukuba Global Science Week CLILアプローチが照らす外国語教育の可能性 2022年9月26日
-
Academic Writing for Digital Natives: How a CLIL class can make it interesting.
バリーカヴァナ
VietTESOL International Convention 2022 2022年9月16日
-
Teacher Support and Lesson Material Creation in the Construction of a New Academic Writing Course
バリーカヴァナ
AsiaTEFL 2022 Conference, Indonesia. 2022年8月6日
-
Soft CLIL: The default option for language specialists at Japanese universities 招待有り
カヴァナバリー, 小島さつき
第 5 回 J-CLIL 東北支部大会 2022年7月16日
-
Assessing AI-based paraphrasing tools for a CLIL intercultural communication academic writing class
バリーかヴァナ
The 27th International Conference of the International Association for Intercultural Communication Studies 2022年6月28日
-
The Adoption and Practice of CLIL in Japan 招待有り
Barry Kavanagh
CLIL Mondays, Aston University, UK. 2022年5月9日
-
What is the best way to teach learners of Japanese as a heritage language? The case for content and language integrated learning (CLIL)
バリーカヴァナ
2022 AATJ Spring Conference (American Association of Teachers of Japanese) 2022年3月19日
-
An examination into heritage language education through CLIL within the context of the European Japanese supplementary school
バリーカヴァナ
4th LSP International Conference (LSPIC 2022) and the 21st ESEA (English in Southeast Asia) International Conference 2022年3月12日
-
What can ELT textbook evaluation tell us about the effectiveness of a University English curriculum?
バリーカヴァナ
The 4th Applied Linguistics and Language Teaching International Conference (ALLT 2022) Online 2022年3月5日
-
Pathways to Academic English: The Journey from Curriculum to Materials Development
バリーカヴァナ
The 18th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching 2022年2月19日
-
Creating a pathway to academic English: the execution of a New English Curriculum at Tohoku University within an Online Learning Environment
バリーカヴァナ
言語学とデータサイエンス 筑波大学 2022年1月27日
-
Designing and Implementing a New Academic English Curriculum at Tohoku University: Goals and Preliminary Results
Barry Kavanagh
1st International Conference of TESOL & Education (ICTE) 2022年1月22日
-
Using a CLIL approach to teach Karate and Japanese culture: A case study of a combined class of international and Japanese EFL students
バリーカヴァナ
English Scholars Beyond Borders, Dhofar University International Conference (ESBB-DUIC 2021) 2021年12月5日
-
Developing Intercultural awareness through film and anime: some examples from a CLIL course in Japan 招待有り
バリーカヴァナ
FLAME (Film, Languages and Media in Education) at Manchester Metropolitan University and FILTA (Film in Language Teaching Association). 2021年11月13日
-
How the global response to the manga and animation series ‘Demon Slayer’ can provide us with an insight into differing cultural perspectives
バリーカヴァナ
第26回映像メディア英語教育学会国際大会 2021年11月6日
-
The Demon Slayer Phenomenon: What Can Anime Teach us about Differing Cultural, Social, and Political Perspectives?
バリーカヴァナ
日本 CLIL 教育学会第 4 回大会 2021年10月9日
-
Online CLIL: Lessons learned, and opportunities gained during the COVID 19 pandemic
バリーカヴァナ
J-CLIL東北支部大会 2021年7月17日
-
A three-year longitudinal study on the integration of two cultures among bilingual bicultural children residing in the UK and Japan
Barry Kavanagh
Sociolinguistics Symposium 23, Hong Kong 2021年6月8日
-
CLIL で繋ぐ異文化理解―留学生・日本人学生の空手と日本文化合同授業について―
バリーカヴァナ
言語科学会第;回年次国際大会 2021年6月6日
-
CLIL and heritage language education: An examination of the Japanese language supplementary school
Barry Kavanagh
Working CLIL 2021 – 2nd International Colloquium, Porto, Portugal 2021年3月26日
-
Can CLIL be a good fit for heritage language education? 招待有り
Barry Kavanagh
J-CLIL Tohoku Special international seminar 2021年3月21日
-
How does CLIL differ from other forms of content-based instruction and how can it be implemented at a Japanese university?
Barry Kavanagh
The Third J-CLIL TOHOKU Chapter Conference 2020年12月19日
-
Creating global citizens for the future: The teaching SDGs through a CLIL based approach
Barry Kavanagh
The 3rd J-CLIL Annual Bilingual Conference 2020年10月3日
-
Development of Teaching Materials for CLIL SDGs 招待有り
Shigeru Sasajima, Satsuki Kojima, Barry kavanagh, Yukiko Abe, Kudo Taizo, Motoki Sato
日本CLIL教育学会第3回全国大会 2020年10月
-
The role of CLIL in helping heritage language learners integrate their two languages and culture: A case study of a Japanese language supplementary school for mixed race children
Barry Kavanagh
Tsukuba Global Science Week 2020年9月18日
-
Taking advantage of multimedia tools for an online course: An example of a CLIL SDG course
Barry Kavanagh
ATEM HIGASHI NIHON CHAPTER ONLINE STUDY MEETING 2020年9月13日
-
「社会的知覚が国際児のエスニックアイデンティティー及び継 承語のイメージに及ぼす影響」
バリーカヴァナ
母語 · 継承語 · バイリンガル教育(MHB)学会 2020年8月8日
-
CLIL and heritage language education for bicultural bilingual children in the UK and Japan 招待有り
Barry Kavanagh
日本 CLIL 教育学会(J-CLIL)第 17 回例会 早稲田大学 2019年12月21日
-
Developing Students’ Media Literacy and Critical Thinking Skills within the University EFL Classroom
Barry Kavanagh
第 25 回 ATEM(映像メディア英語教育学会)全国大会 at 京都 女子大学 2019年10月19日
-
Understanding language and culture usage through television commercials 招待有り
Barry Kavanagh
Yamagata JALT Public lecture 2019年9月28日
-
Understanding culture, media analysis and language usage through a CLIL media literacy course for EFL students
Barry Kavanagh
日本 CLIL 教育学会 (J-CLIL) 第 2 回大会 at 早稲田大学 2019年7月13日
-
The integration of two cultures and languages amongst bilingual bicultural children in the UK
Barry Kavanagh
JSLS 言語科学会 2019 東北大学 2019年7月7日
-
CLIL for heritage language learners in the UK: A case study of a Japanese language supplementary school for mixed-race children
Barry Kavanagh
第 2 回 J-CLIL 東北支部大会 東北大学 2019年6月15日
-
Sentence level and beyond: Helping students make the transi- tion from BICS to CALP
Barry Kavanagh
第 2 回 J-CLIL 東北支部大会 東北大学 2019年6月15日
-
Using TV commercials in the ESL classroom as a window into culture, humor, and wordplay.
カヴァナ・バリー
映像メディア英語教育学会(ATEM)東日本支部 第9回支部大会 2018年12月16日
-
Orientalism, stereotypes and fallacies: A cross-cultural comparison of the martial arts films of Hollywood and Japan through a CLIL pedagogical approach
カヴァナ・バリー
第24回ATEM(映像メディア英語教育学会)全国大会 2018年10月27日
-
The role heritage language input and the language environment has on the development of bilingualism in bicultural children: Case studies of families residing in Tohoku and Tokyo
カヴァナ・バリー
母語・継承語・バイリンガル教育(MHB学会.国際基督教大学 2018年8月8日
-
An examination into how CLIL can contribute to a young child’s heritage language and cultural identity: A case study of a Japanese language school for Anglo-Japanese children in the U
カヴァナ・バリー
The 23rd Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 2018年8月
-
The potential of CLIL as an effective pedagogy for the teaching and learning of heritage languages. A case study of a supplementary Japanese school in the UK.
カヴァナ・バリー
日本CLIL教育学会(J-CLIL)第1回大会 2018年7月
-
Stereotypes, myths, misconceptions and realities: Representations of martial arts and Japanese culture through the film and media of the west and Japan in a CLIL based English class.
カヴァナ・バリー
ATEM(映像メディア英語教育学会)東日本支部 2018年度夏季例会. 2018年6月24日
-
Examining the 'C' for culture in a triple focused CLIL approach. A case study of a karate and Japanese culture class
カヴァナ・バリー
第1回J-CLIL東北支部大会 東北大学 2018年6月16日
-
Being a bilingual and bicultural child in Japan and the UK: A cross-cultural examination of societal perceptions, L2 exposure and ethnic identity
カヴァナ・バリー
第 10 回リングアパックス・アジア 2018 国際シンポジウム 筑波大学 2018年6月16日
-
Teaching Japanese culture and Karate through CLIL 招待有り
カヴァナ・バリー
日本CLIL教育学会(J-CLIL)第7回研究発表会 早稲田大学 2018年4月21日
-
CLIL: Theory, Practice and the Teaching of the 4 Skills. JALT Yamagata Chapter. Yamagata University 招待有り
カヴァナ・バリー
JALT Yamagata Chapter. Yamagata University 2018年3月18日
-
アカデミック・ライティングについて探求〜ファーストステップ ・日本赤十字秋田看護大学 招待有り
カヴァナ・バリー
日本赤十字秋田看護大学 2018年3月14日
-
Is the OPOL Approach an Effective Method in Raising a Bilingual Child in Japan?
カヴァナ・バリー
英語学会 第 35 回大会 東北大学 2017年11月18日
-
The role of emoticons, emoji and unorthodox orthography in the promotion of harmonious online social interaction.
カヴァナ・バリー
Visualizing in the New Media / University of Neuchatel, Switzerland. 2017 / 11 / 08 ~2017 / 11 / 10 2017年11月8日
-
バイリンガルな子育てについて
カヴァナ・バリー
学部仙台コンソーシアム 2017年9月30日
-
Polite Intention through Emoticon Usage in a Cross-cultural Examination of Japanese and American Online Discourse. 招待有り
カヴァナ・バリー
Tsukuba Global Science Week 国際会議場 2017年9月27日
-
内容言語統一型学習を通じた国際的コラボレーション 〜東北大学で行う留学生・日本人学生の空手と日本文化合同授業について〜
カヴァナ・バリー
第67回東北・北海道地区大学等高等・共通教育研究会研究 ・東北大学 2017年8月24日
-
日本人の母親は子どもをどのようにバイリンガルに育てるか ―イギリス在住の国際児についての考察― 国際会議
カヴァナ・バリー
NINJAL国際シンポジウム 「第10回 日本語実用言語学国際会議 (ICPLJ) 」 2017年7月
-
International collaboration through content and language integrated learning collaboration through content and language integrated learning 招待有り
カヴァナ・バリー
JALT Yamagata Chapter 2016年9月24日
-
A contrastive analysis of bicultural children’s identity and bilingual development within the UK and Japan 国際会議
カヴァナ・バリー
1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIOLINGUISTICS Insights from Superdiversity, Complexity and Multimodality. September 2016, Eötvös Loránd University, Budapest 2016年9月
-
A Cross-Linguistic Study Of Object Classification and Perception within Bicultural Bilingual Children Living in the UK and Japan 国際会議
カヴァナ・バリー
The 7th International Conference on Intercultural Pragmatics and Communication INPRA 2016June 2016. University of Split (Croatia) 2016年6月
-
日本及び英国在住日系国際児のエスニックアイデンティティについて 国際会議
カヴァナ・バリー
JSLS2016: The Japanese Society for Language Sciences 18th Annual International Conference. Tokyo University 2016年6月
-
Sociolinguistic factors that influence the bringing up of biracial bilingual child in England and Japan 国際会議
1st Bristol Postgraduate Conference on Language and Society Clifton Hill House, University of Bristol. 4th March 2016. 2016年3月4日
-
Sociolinguistic factors that influence the bringing up of biracial bilingual child in England and Japan.
カヴァナ・バリー
1st Bristol Postgraduate Conference on Language and Society Clifton Hill House, University of Bristol. 4th March 2016. 2016年3月4日
-
英国在住日系国際児のバイリンガル育成に関する要因
カヴァナ・バリー
第26回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会 2015年12月19日—20日 東北大学(川内キャンパス) 2015年12月20日
-
英国在住日系国際児のバイリンガル育成に関する要因
第26回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会2015年12月19日—20日 東北大学(川内キャンパス) 2015年12月19日
-
Bilingualism among mixed race children in Japan 国際会議
The 20th PAAL Conference. December 5-6th 2015. Korea University, Seoul, Korea. 2015年12月5日
-
Bilingualism among mixed race children in Japan.
カヴァナ・バリー
The 20th PAAL Conference. December 5-6th 2015. Korea University, Seoul, Korea. 2015年12月5日
-
Environmental factors affecting the bringing up of a bilingual child: A study of the bilingual haafu in rural and urban Japan 国際会議
The 21st International Conference of the IAICS cum The 11th Biennial International conference of the IAICS. July 15th-18th The Hong Kong Polytechnic University. Hong Kong. 2015年7月15日
-
Environmental factors effecting the bringing up of a bilingual child: A study of the bilingual haafu in rural Japan. 国際会議
カヴァナ・バリー
The 21st International Conference of the IAICS cum The 11th Biennial International conference of the IAICS.The Hong Kong Polytechnic University. 2015年7月15日
-
The relationship between smoking mothers and their children's lifestyle 国際会議
Takako Kumagai, Haruyuki Ito, Kavanagh Barry, Yukiko Mano
The relationship between smoking mothers and their children's lifestyle 12th Asian Congress of Nutrition. Yokohama, Japan. 2015年5月17日
-
The relationship between smoking mothers and their children's lifestyle 国際会議
カヴァナ・バリー
12th Asian Congress of Nutrition. Yokohama, Japan. 2015年5月14日
-
ハーフの子供のバイリンガル育成に影響する要因
カヴァナ・バリー
青森保健大学 2014年12月
-
The juxtaposition of the sentence final particle ne with emoticons in online Japanese discourse 国際会議
カヴァナ・バリー
The 19th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics Waseda University 2014年8月
-
Peircean Semiotics Online: A Semantic and Pragmatic Analysis of Japanese and American Online Discourse 国際会議
カヴァナ・バリー
International Society for Language Studies 2014 Conference 2014年6月
-
日本語及びアメリカ英語オンライン・ポライトネス・ストラテジー -エモティコンの機能と用法を中心に-
2012年度青森県保健医療福祉研究発表会 2013年12月
-
日本人のオンライン・コミュニケーション ~創造的オンライン表記と非言語の使用を中心に~
カヴァナ・バリー
青森県保健医療福祉研究発表会・日本ヒューマンケア科学学会第6回学術集会合同集会 2013年12月
-
GENDER AND ONLINE INTERACTION THROUGH SYMBOLS AND LANGUAGE PLAY. 国際会議
カヴァナ・バリー
International conference on English linguistics Korea University 2013年7月
-
Politeness strategies and polite intention through the use of emoticons
バリーカヴァナ
Japanese society of language sciences (JSLS) 2013年6月29日
-
日本語及びアメリカ英語オンライン・ポライトネス・ストラテジー -エモティコンの機能と用法を中心に-
カヴァナ・バリー
2012年度青森県保健医療福祉研究発表会 2013年2月
-
Online Japanese extra-linguistic signs and orthographic creativity A study of the personal weblog. 国際会議
カヴァナ・バリー
The 22nd Japanese/Korean Linguistics Conference. 国立国語研究所 2012年10月
-
Physical Characteristics of residents in low life expectancy regions in Japan.
Takako Kumagai, Sangun Lee, Chiaki Kitamiya, Atsuko Sato, Junichi Hashimoto, Barry Kavanagh, Takao Suzuki
International Congress of of Dietics 16th, Sydney Australia、 Nutrition and Dietics 69(1) 99 2012年6月
-
Unconventional cross cultural online communication. 11th Annual Pan-SIG Conference Hiroshima University 国際会議
カヴァナ・バリー
11th Annual Pan-SIG Conference 2012年6月
-
Know what I mean? (・-・)・・・ん The explicitness, tone and interpretation of English and Japanese online diary comments.
カヴァナ・バリー
The 13th Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences Kansai University, Osaka 2011年6月
-
The expression of emotion and solidarity across Japanese and American weblog communication. 国際会議
カヴァナ・バリー
The 3rd International Conference on English, Discourse and Intercultural Communication Macao Polytechnic 2011年
-
Representations of orality and visuality in Japanese and English weblogs.
カヴァナ・バリー
The 18th International Conference on Pragmatics and Language Learning Kobe University, Kobe. 2010年7月
-
Politeness and rapport building strategies through the use of paralinguistic cues in high and low context cultural communication. 国際会議
カヴァナ・バリー
5th International Symposium on Politeness “Politeness and impoliteness, on- and offline” University of Basel, Basel, Switzerland. 2010年7月
-
The use of paralinguistic cues in high and low context cultural communication. An examination of the language of Japanese and American weblogs. 国際会議
カヴァナ・バリー
The Asian Conference on Arts & Humanities 'East Meets West' Ramada Hotel, Osaka. 2010年6月10日
-
A Cultural and Linguistic Analysis of Japanese and English Online Communication: The language of weblogs 国際会議
カヴァナ・バリー
The 15th International Association for Intercultural Communication Studies Intercultural Communication and Collaboration within and across Sociolinguistic Environments Kumamoto Gakuen University, Japan 2009年9月
-
The Mystique of the native speaker: A study of the Japanese Eikaiwa and ELT profession 国際会議
16th Annual Korea TESOL International conference: Responding to a changing world 2008年11月
-
Gender and the Japanese Language 国際会議
カヴァナ・バリー
The 7th Annual Peace as a global language conference (PGL) conference. Seisen University, Tokyo 2008年9月
-
Japanese women’s language: Ideological constructs and changing gender roles. 発表
カヴァナ・バリー
18th International Congress of Linguists (CIL 18) Korea University Seoul, Korea. 2008年7月21日
-
Japanese women’s language: Ideological constructs and changing gender roles 国際会議
18th International Congress of Linguists (CIL 18) Korea University Seoul, Korea. 2008年7月
-
Japanese Women's language in transition. An examination of female discourse and linguistic choice 国際会議
カヴァナ・バリー
Temple University Japan Applied Linguistics Colloquium 2008 2008年2月10日
-
The ‘de-feminization’ of Japanese women’s language. A study of ‘generational female talk’
カヴァナ・バリー
JALT GALE-SIG Two-day Conference: Gender and Beyond Kansai University Osaka 2007年10月
-
Is the controversial concept of the 'native speaker' relevant to the ELT classroom and profession?
カヴァナ・バリー
Japan Association for Language Teaching Sendai chapter Sendai, Miyagi 2007年9月
-
Female ‘generational talk’ in contemporary Japan. A study from Akita and Aomori. 国際会議
カヴァナ・バリー
The 9th Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences. Miyagi Gakuin Women’s University 2007年7月
-
Neural Machine Translation in a EGAP course: Does it Make a Difference?
バリーカヴァナ
DaSiC 6 Linguistics and Data Science in Collaboration 2023年2月2日
共同研究・競争的資金等の研究課題 7
-
The forming of a CLIL partnership: Examining the factors required to create a successful content driven CLIL course at a Japanese university
バリーカヴァナ
提供機関:Japan Society for the Promotion of Science
2023年4月 ~ 2028年3月
-
ADDIEモデルを援用した技術者に必要な社会的責任の4つの基礎を学ぶCLIL教材の開発
樫村 真由, 青柳 成俊, バリーカヴァナ, 藤井 数馬
提供機関:Japan Society for the Promotion of Science
2023年4月 ~ 2028年3月
-
CLILを通じて専門英語教育を強化する
バリーカヴァナ
研究種目:科研費スタート・アップ研究支援経費
研究機関:Tohoku University
2022年4月 ~ 2023年3月
-
An examination into heritage language education through CLIL within Japan and the UK
Barry Kavanagh, 高度教養教育, 学生支援機構
提供機関:Grant-in-Aid for Scientific Research (C) 18K00863
2018年4月 ~ 2022年3月
-
The creation of an academic writing course.
バリーかヴァナ
提供機関:Tohoku University
制度名:「教育開発推進経費
研究種目:「教育開発推進経費
研究機関:Tohoku University
2016年4月 ~ 2017年3月
-
The raising of a haafu in Japan and the UK 競争的資金
カヴァナ・バリー
提供機関:The raising of a haafu in Japan and the UK
制度名:科学省: 科学研究費補助金(挑戦的萌芽研究)
2014年4月 ~ 2017年3月
-
社会言語学、英語学、応用言,バイリンガリズム 競争的資金
制度名:Grant-in-Aid for Scientific Research
2014年4月 ~ 2015年3月
担当経験のある科目(授業) 25
-
CLIL 生物物理学 東北大学
-
英語 IIB 東北大学
-
英語IIA 東北大学
-
英語1B 東北大学
-
英語IA 東北大学
-
言語研究法 東北大学
-
英語C1 東北大学
-
英語C2 東北大学
-
人間総合科学演習 青森県立保健大学
-
英語D 青森県立保健大学
-
英語C 青森県立保健大学
-
英語B 青森県立保健大学
-
英語A 青森県立保健大学
-
Media literacy Division of Human sciences
-
Division of Human sciences seminar : Japanese and American communication styles on and offline Division of Human sciences
-
English D Division of Human sciences
-
English C Division of Human sciences
-
English B Division of Human sciences
-
English A Division of Human sciences
-
Practical English skills (PES) Tohoku University
-
English C Discussion and debate Tohoku University
-
English B Communication Tohoku University
-
English A: Extensive reading Tohoku University
-
Karate and culture:Intercultural communication and collaboration through the study of Karate and Japanese culture Tohoku University International Program Liberal Arts.
-
Media literacy 青森保健大学
メディア報道 3
-
CLIL は、ほかの「外国語で学ぶ」教育とどのように違うか? 報道概要: Institute of Bilingual Science interviews CLIL は、ほかの「外国語で学ぶ」教育とどのように違うか? ~ 東北大学カヴァナ· バリー准教授インタビュー(前編)~ https://bilingualscience.com/english/clil は、ほかの「外国語で 学ぶ」教育とどのように/ CLIL は、ほかの「外国語で学ぶ」教育とどのように違うか? ~ 東北大学カヴァナ· バリー准教授インタビュー(後編)~ https://bilingualscience.com/english/clil は、ほかの「外国語で 学ぶ」教育とどのように-2/
Institute of Bilingual Science Institute of Bilingual Science https://bilingualscience.com/english/clil は、ほかの「外国語で 学ぶ」教育とどのように/ andhttps://bilingualscience.com/english/clil は、ほかの「外国語で 学ぶ」教育とどのように-2/
2021年8月
メディア報道種別: インターネットメディア
-
東北大学大学院国際文化研究科の公表雑誌Globe (N0.28)
2015年10月
メディア報道種別: 新聞・雑誌
-
異文化コミュニケーション
東奥日報 新聞
2006年11月
メディア報道種別: 新聞・雑誌
その他 3
-
第19回ケア付きねぶた”じょっぱり隊” ボランティア
-
第18回ケア付きねぶた”じょっぱり隊”
-
None